Objednat se

Cílem těchto vyšetření je určit riziko nebo výskyt určitého onemocnění.

Speciální vyšetření

Fatty Acids Status

Správné kvalitativní a kvantitativní zastoupení mastných kyselin (fatty acids) v našem těle je nezbytné pro udržení optimálního zdravotního stavu. Mastné kyseliny jsou zapojeny do různých metabolických procesů, jako je tvorba energie, buněčné procesy, produkce hormonů a enzymů.

Nedostatečná a / nebo nevyvážená výživa přímo ovlivňuje rovnováhu mezi různými mastnými kyselinami, což může vést ke kardiovaskulárním onemocněním, obezitě, chronickému zánětu či metabolickému syndromu.

Laboratorní analýza určí složení a poměr všech typů mastných kyselin. Podle výsledku této analýzy může lékař zajistit potřebné nutriční korekce za účelem vyrovnání optimálních poměrů a požadovaných koncentrací mastných kyselin. Tím dokáže zabránit riziku vzniku onemocnění spojených s metabolismem mastných kyselin.

Vyšetření je ideálním doplňkem genomické analýzy.

PLAC test

Srdeční infarkt a mozková mrtvice jsou hlavními příčinami úmrtí ve vyspělých zemích. V Německu umírá 400.000 lidí ročně v důsledku vaskulárního onemocnění. Dvakrát tolik žen umírá na cévní mozkové příhody než na rakovinu prsu.

S PLAC-Testem je možné určit bezprostřední riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Tento jednoduchý krevní test pro detekci Lp-PLA2 nabízí zcela individuální posouzení aktuálních rizik ve srovnání s obvyklým vyšetřením.

Přibližně 70 % ze srdečních infarktů a většina mrtvic je způsobeno prasknutím cévních depozit, které také nazýváme aterosklerotické plaky. Lipoprotein asociovaná fosfolipáza A2 (Lp-PLA2) je členem rodiny enzymů fosfolipázy A2 a je markerem progrese a nestability aterosklerotického plátu. Stanovení zvýšené hodnoty Lp-PLA2 ukazuje na situaci, kdy plak má tendenci k prasknutí.

Výsledky PLAC-Testu umožňují stanovení individuálního rizika pacienta a úpravu léčby v závislosti na výsledcích. Analýza PLAC-Testu pro detekci Lp-PLA2 je jediným testem schváleným FDA, který umožňuje identifikaci skrytého rizika srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Samozřejmostí je CE certifikace tohoto testu.

Vyšetření je vhodné u všech pacientů s rizikovými faktory:

• Muž ve věku nad 45 let nebo žena nad 55 let
  • Rodinná anamnéza výskytu kardiovaskulárních chorob, infarktu myokardu nebo mozkové mrtvice
  • Cukrovka
  • Nadváha
  • Kouření
  • Vysoká hladina cholesterolu
  • Hypertenze
  • Nízká fyzická aktivita

Filorga Laboratiories Paris Česká společnost estetické a laserové medicíny World Society Interdisciplinary Anti-Aging Medicine American College of Lifestyle Medicine